Navn, logo, identitet, webside
og visittkort.
1621 Clothing er et engrosfirma, som driver med import av franske motevarer til Norge, direkte fra den franske catwalken. Dette gjøres flere ganger i løpet av året, slik at klesbutikker og kunder alltid får det siste av mote. Fokuset er hovedsaklig på kjoler og antrekk til fest, men de har også en basic-kolleksjon.
I en tid hvor klesbransjen sliter, ønsker 1621 Clothing å gi klesbutikker muligheten til å kjøpe i små kvanta flere ganger i året, i stedet for store kvanta bare et par ganger i året som har vært vanlig tidligere. Dette kalles see-now, buy-now.
1621 Clothing holder til på Hankø utenfor Fredrikstad, på postnummer 1621. 1621 er ankeret mellom Paris og klesbutikker i Norge, og det ble klart at dette ville fungere fint som et navn på bedriften også. Det fungerer også i tillegg godt med et tall som navn, da det er lett å forstå i internasjonal sammenheng. Da show-roomet er i slike naturskjønne omgivelser, var tanken å gjenspeile dette i identiteten ved bruk av perlemor-skyer; Når naturen har pyntet seg.
Mitt ansvarsområde:
– Strategiutvikling
– Identitetsdesign
– Webdesign
– Illustrasjon
– Tekstarbeid